Asiatky jsou posedlé bílou pletí. Prý jim zajistí lepšího manžela i kariéru

Foto: Pixabay.com

Bezmála tři sta let evropské kolonizace zanechala na Dálném východě své šrámy dodnes. Zdejší obyvatelstvo trpí zvláštním druhem schizofrenického chování, sami sebe diskriminují kvůli přirozené barvě pleti. Ženy napříč kontinentem touží po sněhobílé pleti, jakožto symbolu krásy, půvabu a vyšší kasty. Z bělení kůže se stal veliký, zdravotně rizikový byznys.

Asiatky věří, že pro krásu se musí trpět, což ostatně prokázala historie v mnoha dalších případech znásilňování lidské přirozenosti v touze po dosažení společenské prestiže. Na rozdíl od jiných zvyklostí však byla touha po bílé pleti vyvolána kolonizátory z Británie, kteří se kvůli barvě pleti vždy vyvyšovali nad místní obyvatelstvo.

Bledá pleť byla symbolem příslušnosti k šlechtě. Bohatí trávili čas mezi zdmi paláce, kam slunce nezasvítilo, zatímco chudí museli pracovat na poli a byli proto opálení sluncem. Tento předsudek přetrval dodnes. Téměř polovina ženského obyvatelstva od Japonska po Filipíny používá krémy na bělení kůže. To s sebou však nese rizika, a to nejen ta zdravotní.

Přirozená barva se má „umýt“

Na asijském trhu je dostupná celá řada kosmetických přípravků pro bělení kůže celého těla. Široké spektrum produktů obsahuje jak preparáty pro vnější, tak dokonce pro vnitřní užití. Škála výrobků zahrnuje krémy, mýdla, ale také pilulky, kapky či dokonce agresivní peelingové a intenzivní bělicí procedury. Není třeba dodávat, že většina z těchto postupů není zrovna zdraví prospěšná.

Kromě zdravotních komplikací s sebou tato móda nese také závažné psychické potíže. Hodnota žen je určována na základě scestných kritérií, která dokonce překračuje pouze barvu pleti. Mnoho žen začalo zpochybňovat také barvu vlasů, styl oblékání či dokonce přízvuk. Není proto divu, že tu ženy mají potíže se sebeúctou.

Tmaví jsou podřadní a nemilovaní

Diskriminační propaganda už se do psychiky národa zažrala natolik, že o nadřazenosti bílé pleti nikdo z místních nepochybuje. Jeden z průzkumů provedených na malajských mužích ukázal, že celé tři čtvrtiny z nich by daly přednost ženě se světlejší pokožkou.

Jedním z problémů je také vliv zdejších celebrit, z nichž většina se již narodila se světlejší kůží a nyní slouží jako její propagátoři. Ze všech reklam čpí opakující se motiv, že bílá je zkrátka lepší. Společnost k ženám se světlou pletí přistupuje vstřícněji. Věří, že tato barva pleti je klíčová pro dosažení úspěšného života, ať už jde o dobrého manžela, povýšení v práci nebo získání slávy.