Indonéské ostrovy Bintan a Batam brzy propojí most

Foto: Pixabay.com

K nejdelším mostům v tichomoří se brzy zařadí spojnice mezi indonéskými ostrovy Bintan a Batam ležící nedaleko singapurských břehů. Bude měřit šest a půl kilometru a jeho stavba by měla začít v průběhu letošního roku a dokončen by měl být kolem roku 2024. Indonéská vláda si od stavby slibuje snížení nákladů na přepravu mezi ostrovy a sousedním Singapurem, stejně jako oživení turistického ruchu.

Do konce funkčního období má být hotovo

Výstavba mostu vedoucího přes úžinu Malacca ležící mezi nejsevernějšími indonéskými ostrovy se stala prioritou číslo jedna prezidenta pro infrastrukturu Joko Widoda, který plánuje dokončení projektu v horizontu tří až čtyř let, tedy do konce svého druhého funkčního období. Stavba jeho resort vyjde na v přepočtu astronomických 284 milionů dolarů, což je ale maličkost ve srovnání s jeho celkovým rozpočtem na rozvoj infrastruktury ve výši 400 miliard dolarů.

Snaha Joko Widoda o rozšíření infrastruktury by měla mít za následek lepší dopravní dostupnost těchto odlehlých oblastí jihovýchodní Asie, což podle jeho očekávání povede ke vzniku nových pracovních míst pro místní občany a také pro nové perspektivní investiční příležitosti na zdejším území.

Podpora investic i cestovního ruchu

Ostrov Batam by see podle hlavy místního rozvoje Edy Putra Irawadyho měl stát příštím hlavním centrem turismu, zemědělství a průmyslu, což by mělo Indonésii zpřístupnit investice v odhadované výši kolem 60 miliard dolarů. Irawadi se chce tímto krokem chytit potenciálních příležitostí vyvstávajících z obchodního napětí mezi Čínou a Spojenými státy americkými. Jakožto jediná zóna volného obchodu v Indonésii by se měl Batam stát ideálním místem pro výstavbu průmyslových továren velkých zahraničních firem.

Pro tyto velkolepé plány je však zapotřebí bezproblémová dopravní dostupnost, která mezi zdejšími ostrovy zatím chybí. V tuto chvíli je doprava zajišťována letadly, jejichž kapacita však přestává stačit a nákladní možnosti jsou zde limitované. Most by tak měl vést ke snížení nákladů na dopravu mezi Singapurem, Bintanem a Batamem, stejně jako lepší dostupnost cestovního ruchu v oblasti. Ze stejného důvodu rovněž Widodova kancelář zvažuje možnosti propojení mosty také ostrov Sumatra s malajským poloostrovem.