Největší luxusní módní značky posilují boj proti pandemii covid-19

Nový koronavirus ovlivnil úplně všechna odvětví lidské činnosti. A móda není výjimkou. S uzavřením hlavních obchodů a zrušením společenských událostí se činnost obchodníků módních značek světových jmen přesunula na dobročinnost a firemní odpovědnost. Část svých finančních prostředků přesunuly tyto firmy na dobročinnost a částečně sami začali pracovat pro to, aby lidem poskytli potřebný komfort a pomoc. Přinášíme vám seznam těch nejaktivnějších firem luxusního módního průmyslu, které se ukázaly být společensky nejzodpovědnější.

Dolce & Gabbana

Světoznámá italská módní značka, která působí na trhu už pětatřicet let se spojila s firmou Humanitas a podpořili tak výzkum profesora Mantovaniho s cílem objasnit reakce imunitního systému na nový koronavirus. Studii provádí s virology z univerzity San Raffaele Vita-Salute. Hlavním cílem jejich vzájemné spolupráce je položení základu pro vývoj terapeutických a diagnostických možností k vyřešení tohoto současného palčivého problému.

Finanční podpora proslulých návrhářů je určena nejen na podporu výzkumu, ale také na stipendia studentů v MedTech School, kteří studují v programu lékařství univerzity Humanitas.

LVHM

Francouzský koncern výrobce luxusních kabelek Louis Vuitton a producentů šampaňského Moët et Chandon a výrobce koňaku Hennessy oznámil, že své finanční prostředky přesměruje na boj proti šíření nemoci covid-19. Společnost používá své divize parfémů a kosmetiky k vytvoření a distribuci hydroalkoholického dezinfekčního gelu zdarma, a to zejména do francouzských nemocnic. Tato služba přišla jako obrovské požehnání, protože ve Francii je od počátku zdravotnické krize dezinfekčních prostředků dlouhodobý nedostatek.

Kering Group

Skupina, která vlastní značky jako Boucheron, Ulysse Nardin nebo Gucci, oznámila mimo jiné svůj plán darovat jeden milion dolarů Centru pro kontrolu a prevenci nemocí ve Spojených státech amerických. Cílem společnosti je poskytovat osobní ochranné pomůcky a další zdravotnické potřeby pro zdravotníky v prvních liniích. Kromě toho je značka připravena poskytnout tři miliony obličejových roušek, které budou dováženy z Číny.

Philip Lim a Prabal Gurung

Dvě módní značky se spojily s fenomenálními ženami v rámci kampaně „fenomenálně asijské“, která má zvýšit povědomí o rasismu proti asijské komunitě způsobené mylnými představami o tom, že asiaté šíří koronavirus. Intenzivní stigmatizace asiatů se projevila zejména na území USA, což znatelně pocítily zdejší čínské čtvrti.

Kampaň má za cíl výtěžek z prodeje zboží směřovat do Národního asijsko-tichomořského amerického ženského fóra.